În condiţiile în care inflaţia şi preţurile au luat-o razna, în Europa (inclusiv România) a luat amploare fenomenul „shrinkflation”. Asta implică reducerea gramajului sau dimensiunii produselor în timp ce prețurile rămân constante sau chiar cresc uşor, lăsând falsa impresie cumpărătorilor că nu sunt mari scumpiri şi că banii au aceeaşi valoare!
Fenomenul a atras atenţia autorităţilor franceze şi Guvernul a reacționat prin noi reguli ce impun retailerilor să anunțe public aceste practici pentru a crește transparența! Această mișcare vine în contextul unei inflații în domeniul alimentar tot mai mare, precum și al presiunii asupra firmelor să controleze creșterea prețurilor.
Şi în România s-au observat aceste practici, dar Guvernul nostru doarme ca de obicei şi îi lasă pe retaileri să îşi facă de cap pe spatele românilor! Această practică, făcută pe ascuns, este o înşelătorie şi ar trebui pedepsită ca atare! Oamenii trebuie să ştie pentru ce plătesc şi cantităţile să fie clar specificate, altfel este doar o altă modalitate de a jecmănii cetăţenii!